Brev:
Spiser meget lidt - 12 mdr.
30. juni 2007
Alder:
12 mdr.
Spiser meget lidt - 12 mdr.
Hej Helen
Jeg synes vores datter er begyndt at spise meget lidt over hele dagen..... Fra at have spist godt (1-1½ dl. grød til morgen, frugt formiddag, 1 rugbrød + grønt til frokost, yoghurt eftermiddag og en stor portion af vores aftensmad (dog aldrig kartofler) til aften og derudover lidt MME tidlig morgen og aften (vel ca 200 ml tilsammen), så spiser hun nu næsten ingenting eller nok mindre end det halve af hvad hun har spist.
Tror lidt at det er fordi hun demonstrer sin vilje og lukker munden og drejer hovedet væk. Dette har vel stået på i en måned. Hun har haft mellemørebetændelse (igen) og er netop stoppet penicillin, men det har også været før dette.
Hun er i forvejen ikke så stor (76 cm og 9,7 kg, men hun ligger nu to vægtkurver under den hun lå på da hun blev født) og vi tilbyder ekstra smør, sødmælk til alle måltider. Hun stortrives dog (sludrer og siger små ord, har gået ved møbler i 1½ måned og er netop begyndt at kunne gå ved en hånd, undersøger alt og sidder ikke stille) og hun sover godt, så skal vi bare afvente og se?
Jeg prøver at skille maden ad, tilbyde lidt af gangen, giver hende noget hun selv kan sidde med (store stykker til at bide af og små til bare at proppe ind) og har så noget jeg giver ekstra, for maden bliver jo undersøgt og det går lidt langsomt med selv at spise. Vi forsøger at lade som ingenting eller ikke at blive frustrerede når hun stopper efter 10 mundfulde og tænker at hun jo nok spiser hvis hun er sulten.
Men det går mig alligevel på. Og jeg er lidt imod at gå ud og lave andet/ny mad til hende, fordi hun ikke spiser. (og hun gider som regel heller ikke spise det)
Nogle gode råd?
Mange hilsner og god weekend.
T